سوگ

سوگ


واژه ی "سوگ"از ریشه ی کلمه ای لاتین گرفته شده که به معنای "سنگین "است.یقینا سوگ ،غم و اندوه سنگینی بر روح است.با این حال ،راه گرامی داشتن سوگ ،تجربه ی کامل آن غم و اندوه است چرا که ما برای هر آن کس که در نظرمان ارزشمند و گرامی است سوگواری میکنیم .سوگواری ،اعتراف صادقانه ی پایان تلخ چیزی است برای هر چیز پایانی است حتی برای زندگی های ما و این روند ذاتی طبیعت است.

ما برای از دست دادن و فقدان سوگواری میکنیم ،ظرفیت وجودی مان را گسترش میدهیم و از آن گذر میکنیم .تنها بدین ترتیب پروانه ای جدید از پیله ی تاریک روح ما شروع به پرواز میکند .


واژه ی "سوگ"از ریشه ی کلمه ای لاتین گرفته شده که به معنای "سنگین "است.

یقینا سوگ ،غم و اندوه سنگینی بر روح است.با این حال ،راه گرامی داشتن سوگ ،تجربه ی کامل آن غم و اندوه است چرا که ما برای هر آن کس که در نظرمان ارزشمند و گرامی است سوگواری میکنیم .

سوگواری ،اعتراف صادقانه ی پایان تلخ چیزی است برای هر چیز پایانی است حتی برای زندگی های ما و این روند ذاتی طبیعت است.

ما برای از دست دادن و فقدان سوگواری میکنیم ،ظرفیت وجودی مان را گسترش میدهیم و از آن گذر میکنیم .تنها بدین ترتیب پروانه ای جدید از پیله ی تاریک روح ما شروع به پرواز میکند .

درد های عاطفی و تلاش برای سازگاری با وضع جدید است.

سوگ به عنوان یک فرایند طبیعی و ضروری برای بهبود و رشد شخصیت ما در نظر گرفته میشود .

سوگ یک فرآیند طبیعی است که بعد از از دست دادن کسی یا چیزی که برای ما ارزشمند است،رخ می دهد .

این فرآیند شامل پذیرش واقعیت ،تجربه ی دردهای عاطفی و تلاش برای سازگاری با وضع جدید است .سوگ به عنوان یک فرآیند طبیعی و ضروری برای بهبود و رشد شخصیت ما در نظر گرفته میشود .

آنگاه به لباسی (محافظی) از جنس دفاع روانی نیاز داریم که از ما در برابر درد های غیر قابل تحمل روزهای اولیه ی سوگواری محافظت میکند .در نهایت،همانطور که "مراحل سوگ"نمایان میشود ،یاد میگیریم که لباس آسیب پذیری و عریانی حقیقی نود را بر تن نهیم .در اولین روزهای غم و اندوه،بدن ما با شوک شدن پاسخ میدهد ،دمای مرکزی بدن کاهش می یابد ،از سرما میلرزیم ،و حتی در داخل خانه ممکن است نیاز به پوشیدن چندین لایه لباس داشته باشته باشیم.